Festförberedelser...

Idag har vi grejjat på centret för att styra iordning inför Astrid Lindgrens födelsedag imorgon. Vi ska ha en egen reception och  bjuda på tårta, tal, sång och dramagrupp. Så spännande när man inte vet om det blir flipp eller flopp. Vi har chansat och beställt en tårta för 70 personer, så går det inte vägen lägger jag nog på mig nåt kilo till...

En kul grej att bildblogga om dök upp i förrgår. Jag var in till Tel Aviv för att greja visum till Jordanien. Jordaniens ambassad ligger på 10:onde våningen i ett höghus och i hissen upp såg jag något kul:

image234

Eftersom folk är skrockfyllda undviker man ofta våning 13 i ett höghus. Sålunda borde det inte finnas en hissknapp med siffran 13 på. Hissföretaget har satt ett nyckelhål eller mojäng där siffran 13 skulle funnits. Problemet här är att man både på hebreiska och arabiska läser från höger till vänster, därför finns i denna byggnad inte våning 14 istället. 

Tyder detta på att israeler inte är skrockfyllda???

Kommentarer
Postat av: A-K Roth

Ja, jag säger då det. Det blev knepigt. :) Men har de inte Braille-skrift (blindskriftsprickar) på hissknapparna i Mellanöstern? Och läser de Braille från höger till vänster också? Tror inte det. Men 18:e våningen borde ju som kontrast ha speciell tur med sig: Life!

2007-11-15 @ 13:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback