ARL, Sweden

Så ligger jag på ett hotell vid Arlanda igen och ska imorgon resa tillbaka till Holy Land. En synerligen långsam vecka har jag bakom mig. Tre dagars arbetsrelaterade möten och så några andra möten, kusiner gånger två, moster, bror, svägerska och guddotter. Elvira var hur go som helst och satt och iakttog mig länge länge med sina djupblå ögon.

Denna tripps väskproblem blev lite komiska. Den lilla väskan var för liten för en vecka i Sverige. Den STORA väskan var för stor... Vad gör Maria då? TAR MED BÅDA! Förklaringen är enkel - att släpa på datorväskan på Ben G är förenat med sned rygg och svett. Den lilla väskan fungerar därför superbt som hjul till datorväskan och kan följa med som handbagage.... MEN, det ser verkligen återigen ut som jag håller på att permanentemigrera någonstans...

Ligger nu och grämer mig, skulle ju komma ihåg att handla grova havregryn till all gröt jag tänkt koka och käka till lingonsylten som min far hade med sig. Hm, har de sånt i delikatesshörnan på taxfreen? Är skeptisk om havregrynsgröt slår som en svensk delikatess...

Kommentarer
Postat av: Morbrorn

Ujuj - missa havregryn!?! Det är klart att det finns i delikatessdisken. För vad kan slå Havregrynsgröt! Själv föredrar jag dock "vanliga" havregryn. Ha en trevlig resa!

2008-01-20 @ 15:17:41
Postat av: Evamaria

Hej!
Fortsätter att följa din blogg å händelserna "inifrån"... det är verkligen kul och intressant att läsa om vad som händer i Holy land! :)

2008-01-21 @ 08:35:43
Postat av: Anonym

Nog måste det väl finnas havregryn i nån affär i Jerusalem!? Jag minns när jag alltid måste köpa med mig svenskt mannagryn till USA. Fintmalet, vitt, milt och gott. Nu har jag vant om mig och gillar bättre amerikanskt "cream of wheat" som faktiskt har lite mer stomme, inte lika fint, inte helt vitt och med mer fibrer. Kanske du kan få tag i annat sorts havregryn till lingonsylten?

2008-01-21 @ 15:39:59
Postat av: A-K Roth

Ovanstående om havregryn från glömska A-K...

2008-01-21 @ 15:41:50
Postat av: Lisa

Nu är du utmanad, se min blogg för information!

Postat av: Anna

Det finns ju havregryn i Israel ju, även grova (hur det ser ut på den palestinska sidan vet jag faktiskt inte, har aldrig letat). Kolla en bra supermarket.

2008-01-27 @ 11:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback