Snipp, snapp, snut...

...så var denna saga slut!

Nyss hemkommen från storfesten i Legacy Hotells trädgård sitter jag med ömmande fötter i Silwan. Det tar på att mingla runt på "klackeskorna" en hel kväll. MEN DET VAR DET VERKLIGEN VÄRT!

Snacka om succé! Typ alla var där. Trädgården fylldes med vänner och celebra gäster och jag kommer att somna med ett stort leende på läpparn. Det kändes som om ALLA var där; Patriark Teofilos den tredje kom (!!!). Jag försöker klura ut hur många ärkebiskopar som var där. Minst tre. Men en av dem är ju Ärkemandrit... Syrianer, Grekortodoxer, Katoliker, Anglikaner, Armenier, Protestanter, muslimer och judar... israeler, palestinier... Kyrkfolk, kulturfolk, Fredsfolk... Jag känner mig plötsligt mycket stolt över det arbete centret vill åstadkomma; att låta olika människor komma till tals och låta våra resenärer formulera sina egna åsikter. Problematisera, vrida och vända, ställa frågor men inte egentligen ge så många svar. Fördjupa kunskapen och nyansera.

Men nu går resan mot sitt slut och kamerorna slocknar. I fortsättningen kommer jag till Jerusalem som bara Maria och inte med någon titel. Ganska skönt ibland men vad jag kommer att sakna denna tillvaro där många dagar känns som jag vore på en inspelningsplats till ett kostymdrama. Det är något visst med att få hålla tal som innehåller orden "your Beatitude, your eminences, ladies and gentlemen...."


Min efterträdare Sune och jag tillsammans med det syrianska följet.

Men tiden har gått fort. För fort. Det var som igår
förra storfesten ägde rum.

Kommentarer
Postat av: Anna

JAG då? Var är JAG???? :)

2008-09-21 @ 07:30:07
Postat av: Anna

Eller rättare sagt, var är mina skor??

2008-09-21 @ 07:30:44
Postat av: A-K Roth

Men här var du fin, Maria, lite mer klädd i stassen än i StarWars-kåpan! Glöm högklackat för du skadar bara fötterna! Fötterna skulle bli så glada: Free at last, free at last, thank G-d almighty, we are free at last!(MLKing)



Häll änä ba' höggfäla? Vanity, vanity, it's all vanity!



Fothandikappade A-K

2008-09-21 @ 15:43:29
Postat av: Robert Ablahad

Nämen, Seyidna Severios, Abuna Chamoun och Abuna Moushe.

Och Maria självklart! Hur är det med dig? Hur går allt i Jerusalem? /Hälsningar från Robert (Södertäljegänget)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback