En ökendag!

Denna dag blev en riktig ökendag. i dubbel bemärkelse. Det började med ett helt onödigt gräl med en god vän över en struntsak. Sedan gick jag och var lite nedstämd mest hela dagen över den kontroversen. På kvällen blev det en tur med vännen till den riktiga öknen och vi pratade ut. Skönt, så skönt!


Liten egobild. Jag är sällan fotogenic, men den här är väl inte så dum...

Dagens höjdpunkt var ett möte med en amerikansk kvinna som gått med i armenisk-apostoliska kyrkan (hon var tidigare presbyterian). Hon kunde ingående berätta om konverteringssamtal, dop, oljesmörjelse och första nattvarden i St James. Jag lyssnade och registrerade. Of course pepprade jag henne med en rad frågor. SÅ spännande att höra om hennes väg till armeniska kyrkan (som inte nämvärt skiljer sig från min egen, fastän jag ligger en del steg efter).

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är verkligen en fin bild av dig! Hoppas att du har det jättebra och hälsa den gode vännen! /Anna

2009-07-06 @ 21:13:15
Postat av: Maria

Jodå. Nu är allt utrett. Men inte är det kul att tjafsa med kompisar. Men jag var lite extra stingslig efter störd nattsömn (familjefejd i Silwan med vapen...)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback