Glitterspray

Appropå kommentaren i förra inlägget....



Trumvirvel. Nu kan denna grävande blogg rapportera om en incident som en del avfärdar som vandringssägen och ren lögn. Så här går storyn:

"En kvinna ska på gynundersökning och är stressad. Hon sprayar lite deoderant nertill och stressar in till sin gynundersökning. Gynekologen, en äldre manlig läkare, kommenterar sedan kvinnan kommit på plats i undersökningsstolen: "De är till att ha gjort sig fin". Kvinnan sneglar ner och upptäcker till sin fasa att hon istället för deo tagit glittersprayen...!!!!"

Ljug, vandringssägen, överdrift eller ren myt?

Sanningen är den att DETTA HAR INTRÄFFAT! Min moster Britta, som jobbat i 40 år som barnmorska i Örnsköldsvik kan intyga att det hände just i Övik och kan namnge läkaren och en kvinnlig sjuksköterska som känner patienten....

Kommentarer
Postat av: A-K Roth

Men så mycke toket...! Hoppas din moster Britta har tänkt på att skriva en bok; hon har nog mycket att förtälja.



Glitter är onödigt, speciellt i de nedre hemliga regionerna men även på andra ställen. Det talas ju om metaller i glittret som inte ska vara så bra. Min man sa till mig att kasta barnbarnens glitterlim.



Men jag känner en som var stressad och tryckte ut tjock zinksalva på tandborsten. Det tog ett tag innan jag blev kvitt eländet! :)

2009-03-06 @ 22:14:27
Postat av: Maria

Jo, moster kan skriva bok och gå i polemik med boken som påstår detta är en vandringssägen: http://www.minabibliotek.se/default.aspx?id=14128



Men hu för zinksalva när man ska borsta tänderna...

2009-03-06 @ 22:27:29
URL: http://jerusalem.blogg.se/
Postat av: A-K Roth

Mina fastar, av saligt åminne, en av dem diakonissa, arbetade på barnhem bl.a. i Långträsk under den tid man tog barnen från tbc-sjuka föräldrar. Där kom de på eller fick lära sig om zinksalvans mirakelkur av "diaper rash". Så jag hade hemma till mina barn. Och gjorde ett ödesdigert misstag. Tvi och hundan också.

2009-03-07 @ 22:19:43
Postat av: Jenny

Jo, men så är det ju i alla vandringssägner - man känner någon som känner någon... Det är svårare att hitta denna någon för en kommentar. Oftast.

2009-03-09 @ 17:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback