Gert och Robert

(Fylking och Ashberg) är i krokarna! http://blogg.aftonbladet.se/29968/perma/1202912/ Med lämplig promenadtakt tycks de se det mesta mellan ystad och Haparanda. Här är de faktiskt hemma hos morsan, om de vridit kameran 2 grader åt höger hade morsans och mosters äppelträd kommit med på bild. Mosrans kusin Berndt hamnade på Robbans blogg.

Min moster Ewa försökte charma gubbsen, men tydligen hade de nybråkat om något för de bara dissade henne och traskade vidare, pratandes i varsinn mobiltelefon. Faktiskt met synd om dem, för en pratstund med moster är alltid trevligt.

Imorgon ska de knata in till Övik från Hörnett. Undra på att det kommer ta tid mellan Ystad och Haparanda... Eventuellt tar jag med kameran till stan imoron alltså.

Kommentarer
Postat av: egon berglund

2009-05-09 @ 10:18:34
Postat av: egon berglund

För mej är Docksta synonymt med långtradar/buss-fiket där vi som åkte med Tapanis-långfärsbussar Haparanda-Stockholm stannade mitt i natten för att få i oss en "bräckt skinka med ägg och pomfrites" är menyn fortfarande lika fettdrypande ?

Postat av: Maria

Egon,

skamligt nog så vet jag inte. Den enda gång jag haft anledning att äta på Dockstabaren tog jag en sparrissallad, och DEN var verkligen inte fettdrypande.

2009-05-09 @ 17:43:07
URL: http://jerusalem.blogg.se/
Postat av: Anna

Agnes & jag ramlade in på Örnen efter att vi skilts åt och då var de plötsligt där för att signera en bok med historier som vi INTE ville köpa! Det var sparsamt med folk kan jag säga...

2009-05-09 @ 20:19:10
Postat av: Anna

Agnes & jag ramlade in på Örnen efter att vi skilts åt och då var gubbarna där för signera en bok vi INTE ville köpa! Det var ingen direkt rusning just då ialla fall.

2009-05-09 @ 20:20:20
Postat av: Maria

I och för sig är det bra med att promota cancerforskning. MEN dissar de vår moster... då jämrarns! Dessutom tillhör jag nog relikerna som hellre betalar mer skatt än duttar på med olika galor/jippon.

2009-05-10 @ 10:36:53
URL: http://jerusalem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback