Obeslutsamhet...

...är det värsta jag vet. Att stå som en åsna mellan två hötappar.

Håller som bäst på att packa för att åka till Holy Land, bussen går om ett par timmar och jag kan inte bestämma mig huruvida datorn ska med eller ej. En vecka utan facebook, blogg och mail eller en vecka utan släp? Jag åker med en grupp ungdomar från Elimkyrkan i Örnsköldsvik och det kanske inte blir så mycket tid över för bloggande? Eller så blir det dråpliga historier att berätta från "fältet". Hu, vilka beslut att fatta!

Å andra sidan kan jag ta ett större lass bohag från Silwan om jag INTE tar med datorn och bär böcker i datorväskan istället... Och det kanske finns dator att låna på SCSC och hotellen?


Nåväl. Reseskildringarna får komma lite hackigt, men så här ser programmet ut:

Måndag (Idag): Ybuss från Örnsköldsvik (jag hoppar på i Docksta). Vi kommer vara framme på Arlanda 5.25 i morgon bitti. (GÄSP)

Tisdag: Landar 16.05 och åker till Tiberias. En båttur på Genesarets sjö i skymningen!

Onsdag: Nasareth och Maria bebådelsekyrka, synagogskyrkan och Nasareth Village. Sedan träff med min goda vän Annna!!! Yippie! På kvällen massor med "Holy Places" runt Genesarets sjö.

Torsdag: Buss söderut (kanske möter vi påven i Jordandalen!!!). Döda Havet och flyta lite, Wadi Kelt och titta på öknen, Assariyye och Lasarus grav. Så småningom kommer vi till Betlehem där vi sover.

Fredag: Betlehem; födelsekyrkan, herdarnas äng och Deheishe. Sedan till Jerusalem för att välkomna sabbaten vid Västmuren. Sabbatsmåltid med Isak.

Lördag: Gamla Stan i mindre grupper, procession i Holy Sepulchre (HEHE, Jag har ju gjort programmet), Gudstjänst och eventuellt midnattsliturgin (om vi inte är för trötta).

Söndag: En tur med Betselem och sedan vandring nerför Olivberget och alla Holy Places där. Bereaved families på kvällen.

Måndag: Al Aqsa i gryningen, sedan träffa en imam. På eftermiddagen fritid för reflektion, shopping eller egna utflyktsmål. På kvällen Ben Yehuda och Spagghettim! Yummie!

Tisdag: En vecka kommer att gå snabbt, efter förmiddagens utvärdering på SCSC far vi iväg till Ben Gurion och Sverige/Övik.

Onsdag: 4.40 på morgonen är vi hemma igen och jag ska försöka ta mig samman och jobba...


Ska packa nu. Ingen dator, men kanske går det att blogga med mobiltelefonen......?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ha en underbar resa!

Kram!

2009-05-12 @ 17:30:33
Postat av: Anna

Ät en god efterrätt åt mig på Spagettim!!! Ha det så bra på resan!

2009-05-13 @ 16:04:42
Postat av: Ulf i byn

Men hej där.. hoppas resan går bra och att du själv får mycket ut av allt.. Satt och kolla på ESC i veckan.. Israels låt är grymt bra.. och kul att den Israeliska sångerskan vägra delta om inte hennes Palestinska kollega fick sjunga med henne.



http://www.youtube.com/watch?v=-BIsD1P0I9A

2009-05-15 @ 15:39:16
Postat av: Dessa minsta bröder

Jag håller med "ulf i byn" Mira Awad och Achinoam Nini har haft ett samarbete i över 8 år och beslutet att ställa upp var helt deras eget. Dialog och respeskt är två ord hon upprepar.



Mira Awad som är palestinska formulerar sig bra, jag tror att hennes medverkan att framföra Israels bidrag till Eurovision song contest i Moskva kommer att betyda mycket för de palestinska araberna med Israeliskt medborgarskap. Det kommer att stärka deras självkänsla. Hon ger röst åt dem som inte kan göra sig hörda.

se min länk


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback