Mera Mellansel

Så har jag hamnat i Mellansel igen. Då Ejafjallajökul satte käppar i hjulet för den planerade Sydafrikaresan har jag nu hamnat på Mellansels FHS där jag är med och intervjuar de som sökt kantorsutbildningen. Snacka om spännande uppdrag! Jag har ju varit på några anställningsintervjuer själv samt ett par auditions, nu får jag pröva på hur det är att vara intervjuaren och inte "offret". Det är en oerhört hård prövning, det började i morse med ett stort prov i musiklära, satslära och gehör. Nu pågår pianoprov, prov i solistiskt orgelspel och intervjuer (det som jag alltså håller på med). I kväll är det prov i gruppledning - där kommer de att få prova på att leda en kör. I morgon blir det prov i "övriga färdigheter" samt prov i liturgiskt orgelspel och mer intervjuer. PUH, efter dessa två dagar är vi nog selskren* allihopa, men mest de som sökt in på utbildningen!



_______________
*Selskre=det som blir kvar när man rensat en strömming.

Kommentarer
Postat av: G. Tikotzinsky

Det som man äter, eller det som man slänger till måsarna?

Postat av: Maria

Bra fråga, men är man riktigt slut är det nog det som man slänger till måsen...

2010-05-04 @ 18:34:52
URL: http://jerusalem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback