Skog!

Efter den här veckan som gått kan jag konstatera att det finns mycket skog i Norrland!

I mitt jobb kommer jag att resa en hel del. Häromdagen blev det dags för en första visit i Strömsund. Tre timmars körning sedan ett möte på tre timmar, sedan hem igen på tre timmar. Det kändes långt, men också mycket roligt att äntligen få koll på Norrlands inland. Jag hittar riktigt bra längs E4-an mellan Stockholm och Övik, medan inlandet är som en gigantisk vit fläck på min mentala karta. Nu börjar jag kunna placera in ställen som Edsele, Sollefteå, Östersund, Åre och Strömsund på en blank karta. Jag längtar till våren och ytterligare resor, och hoppas det kommer att funka att kombinera resorna med lite fotograferande i fjällen! Ska ta med kameran så den finns i bilen när motiven dyker upp...

Visa större karta

Tänk till exempel när det blir dags att besöka den mest avlägsna kyrkan i stiftet, Ankarede! Snacka om fototillfällen! Funderar på att fira midsommar där, har hört att det är en höjdare!

På jobbet börjar jag bli lite varm i kläderna, eller åtminstone lite ljummen. Jag är inte längre som tappad bakom en vagn. I Strömsund fick jag frågan om vilka visioner JAG har i det nya jobbet - blev lite ställd då jag är fullt upptagen av att fårsöka greppa läget och utgångspunkten, men känner hur jag går igång på att börja fundera i de banorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback