Huslig!

Idag känner jag mig pysslig och huslig! Det började med en präktig försovning och fick rusa upp till T2 för melodikryss tillsammans med Ewa och Per, en tradition vi har. Vi sitter med varsinn dator och några mobiltelefoner och löser krysset med vänner och bekanta som hjälper till via facebook. Fast när man löser kryss med Per är det mest vi som hjälper vännerna på fejjan. Per har koll på det mesta! Fast filmmusik är min genre; speciellt om det är romantisk komedier eller drama. En hel del TV-serier brukar jag också kunna pricka. Men resten prickar Per! De i Docksta (Morsan och Britta) fixar gamm-musik som Bertil Boo och sånt.

Väl hemma igen lyste vårsolen in och jag såg allt damm och äckel som samlats här och var. Körde igång Spotify så det skångade i gårdshuset och storstädade intensivt i ett par timmar. Dammsög, skurade golven med ajax-liljekonvalj samt tvättade och plockade undan grejer. Vädrade igenom lilla huset också så nu luktar det bara liljekonvalj och fräscht!
Belönade mig med ett såpafotbad och en nybakad maräng. Marängen ångrade jag sedan hela kvällen, för egentligen kör jag ju med LCHF.
Sedan melodifestivaldax och återigen besökte jag Ewa och Per för att vi skulle sitta och ondgöra oss över bidragen. De var verkligen usla! Surfade på hus och bloggar och annat under tiden och vips; så hittade jag en liten lergryta för endast två portioner! YES! Beställde den och kan därför summera dagen som en riktig huslig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback