7,2 och 4

Sju arbetsdagar kvar...
två veckor kvar i lägenheten...
fyra veckor till jobbstart i Stockholm...

Först är jag glad över detta. Nyfiken, pirrig och förväntansfull. Sedan ser jag mig omkring i min lägenhet och känner stort vemod! Nyinköpta bordet från Indiska, vräksoffan från IKEA, farfars skrivbord och sängen... Jag saknar redan min lägenhet! Nu ska den hyras ut, grejerna knökas in hos morsan och allt löst (kläder och böcker) in i förrådet i källaren. Hu, vad jag gruvas över flytten! Hade jag inte tagit jobbet hade jag haft en lugn jul. Nu är det bara typ två veckor kvar i min underbara lägenhet och jag fäller en tår för det.

Kommentarer
Postat av: Ewa (mostra)

Vemod vemod.... Tänk två år tillbaka i tiden... Vad gjorde du det?? Nog har väl den tiden gått rätt fort?? Och TÄNK om du INTE fått jobbet - hur hade det känts då??

2005-12-12 @ 20:02:20
Postat av: Mia

Uäääääh!!!
...men det är sånt vakum NU. Att vara mellan två jobb och mellan två boenden samtidigt tär på!

Postat av: Ewa (moster)

SJÄLVKLART!! Särskilt när alltihop är samtidigt!! Jag säger som Gardell sa när han tränade livräddning i bassäng; HÅLL UT GUMMIDOCKAN, HÅLL UT!!

2005-12-12 @ 21:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback