Action!

Fick ett mail från en säkerhetssamordnare på Barn- och Utbildningsnämnden idag! Dubbelt kul eftersom det dels innbär att fler än släkt och vänner läser min blogg och dels innebär insats vad gäller de reflexlösa barnen från kommunens sida! Vad oerhört stolt jag blir över min kommun! God Jul alla som jobbar på olika ställen i Örnsköldsviks kommun!

Gårdagens räkning får ingen efterräkning... Var och satte in pengarna idag och spärrade kortet så exxet inte får för sig något. Avslutade detta konto definitivt (i dubbel bemärkelse). Jag kände mig nästan euforisk av lycka efter besöket hos Svensk Kassaservice! Tänk om man alltid skulle ha DEN känslan när man betalar räkningar...

I morgon: Sista jobbardagen på Parkskolan. Vemod! En kollega frågade idag: "Du kommer väl inte att sakna det här jobbet alls?". JO, jag kommer sakna det JÄTTEMYCKET!!! Både jobet som sådant och alla underbara kollegor! Till och med själva bygget. Satt idag på kollegium i Aulan och blev lite rörd. Inte av Storchefens genomgång av kvalitetskontrollen (eller vad det nu var), utan mer över att jag insåg att det är sista gången jag sitter där och lyssnar på Storchefens redogörelse. Förmodligen blir jag nu borta i tre år, kommer jag tillbaka är SC en glad pensionär, och Orkanen dragit in i lokalerna (på gott och ont kanske...). Många kollegor kommer också ha pensionerats eller bytt jobb, och nya börjat. Något nytt blir det alltså att komma tillbaka till, så vemodet över det jag lämnar är stort!

Kommentarer
Postat av: Ida

Åååå jag kände den känslan ända hit! Rummet som finns mellan slutet och början på något är speciellt, njut av att inte veta! Kram Ida

2005-12-20 @ 23:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback