Ålder

Jag fyllde jämnt igår. Min mattekollega höll inte riktigt med, men jag hävdar bestämt att tre och sju ger ett jämnt tal! EK, AN och jag firade med att först gå på en nystartad restaurang och sedan en nystartat hippt café i Övik. Jäpp, nu har äntligen Övik fått ett café med en lång lista på kaffesorter att välja från! Jag saknar bara den supergoda Latte After Eight som finns på T-centralen i Stockholm, men jag jobbar på saken varje gång (läs: de två gånger hittills) jag varit där.

Sitter nu och sliter med en krönika som jag i ett infall lovat journalisteleverna till skoltidningen. Att man aldrig lär sig att inte ta på sig sådana uppdrag som gör att man får skrivkramp!?! Vad tänkte jag på??? Jag tror det var så att jag blev så smickrad över att få förfrågan att jag i ren iver glatt accepterade. När jag nu tänker efter fick jag säkert frågan för att alla andra vägrat och dt är deadline imorgon. Ruelse, jag får inte till en enda vettig mening.

Kan glädja mig åt en trevlig lektion jag hade igår istället. Tre tanzanier kom på besök och jag rev av en lektion om ett av mina favvoämnen: "religiösa och filosofiska budskap i populärfilm". På engelska! Fick värsta egokicken efteråt när de snälla tanzanierna höjde mig till skyarna. HURRA! Hoppas bara eleverna inte tyckte det blev FÖR konstigt (vi höll egentligen på med något helt annat, men de höll god min och lyssnade eftersom jag hade haft idétorka vad lektionen annars skulle kunna handla om när vi skulle ha dessa trevliga gäster...).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback