Bilmotor

Det blev en seg morgon efter kvällen innan. Hade lite fest igårkväll med mezze och rajrajmusik. Hade glömt fixa kol till vattenpipan, men det var nog lika bra. Nu slapp lägenheten bli inpyrd igen. Elisabeth sov över och det blev lite nattsurr innan vi somnade. På morgonsidan ringde en som ville kika på bilen. Glatt visade jag den och han provkörde lite och kollade igenom den. Tyvärr tyckte han det var missljud på motorn. Jag har tänkt på att den låter lite konstigt ibland - typ lite skrapande - men det är inget jag oroat mig över. Kanske för det kommit lite pö om pö. Hur som helst ville han inte köpa den trots jag sänkt till 55.000. Och jag som redan planerat shoppingtur med Elisabeth! Nu är stora frågan: Laga och sälja eller sälja billigt? Känner mest för att bli av med den, även om jag inte får ut vad den är värd egentligen. Slippa ha en bil att sälja på distans från Jerusalem vore kanon! Uäää! Vad jag är less på att ha bil! Ska inte äga någon fler någonsin! (Dream on...)

Kommentarer
Postat av: Per (morbror)

Tips: Det finns en säljare av klass i familjens närhet. Hör med kusin Lisa om inte hon känner ngn som är bra på att sälja, allt från dunjackor till bilar...
Han kan ju köpa den av dig, köra den till och sälja den i Fjollträsk och sedan betala till dig det han får för den (minus nån slant för hjälpen)
Vad tror du om det Lisa....?

2005-12-17 @ 17:24:53
Postat av: Mia (kusin)

JAAAA! Och Lisa - En bonuspremie till dig om jag får väck bilen!

Postat av: Lisa

Ska se vad jag kan göra... :)

2005-12-17 @ 18:00:17
Postat av: Lisas Alex

Det är ju värsta ansvaret att ta över försäljningen av en bil, tänk om den inte blir såld, eller såld för en mindre summa.. Men jag är villig att försöka, det är ju inte så mycket jobb som krävs från min sida =) Allt är möjligt!

2005-12-17 @ 21:11:02
Postat av: Mia (kusin)

Det vore hyvens, jag kan verkligen noll och intet om detta. Mindre summa är helt ok för min del, bättre liten summa till shoppingkontot än ingen...

2005-12-17 @ 21:34:32
URL: http://jerusalem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback