Dan före dopparedan

Väskan är packad för Docksta. Nu är jag less på vemod! Tänkte egentligen stanna i lägenheten längre, men nu vill jag resan ska börja! Det känns som ja lever i ett vacum, varken här eller där. Ska bli skönt att äntligen påbörja allt det nya.

Jag har kommit på en smart grej när det gäller julshopping. Istället för att tänka att man ska vara ute i god tid, kan man gott vänta till bara dagarna innan jul med att handla och ändå inte behöva trängas! De flesta verkar tänka att de ska vara ute när affärerna öppnar; de får då köa både IN och UT ur affärerna. Jag går på kvällen, så sent som möjligt. Igår gick jag på Coop vid niotiden på kvällen. Visst var det andra i farten då med, men inte besvärande många. Kunde lugnt traska fram till en ledig kassa när jag shoppat klart.

Shoppingen: Jag upptäckte häromdagen att ett DVD-fodral med plats för 72 skivor inte räckte så jag slog till på ett lika fodral till. Dessutom var det stor DVD-rea på coop så jag lyckades få med mig en rejäl hög. Tur alla tror det är julklappas så ingen får för sig att jag är extravagant! Nåja, jag ser det som en investering för framtiden eftersom de flesta DVD-skivor jag slog till på var klassiker som jag redan gillar att se. Kan vara bra under regniga kvällar i Jerusalem om jag får långtråkigt.

Så fick jag en blomma igår från Bilda! Riktigt roligt med ett synligt bevis på att jag faktiskt kommer att jobba i Jerusalem snart. Ibland känns det lite som en dröm att det ska bli av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback