Stök och bök

Lägenheten är sig inte lik längre. Stora Flytten har börjat! Har sorterat böcker idag och börjat stuva i mitt lilla källarförråd. Det är e hel del böcker jag inte kan vara utan, så typ två kassar tänkte jag låta släkten ta ned... Hoppas ni inte misstycker. Problemet är att då måste ni komma och hälsa på i slutet av min Jerusalemvistelse också! Förmodligen är det väl så att jag inte kommer ha tid att läsa allt, men ambitionen är på topp!

Så har jag fått ett ryck i köket också! Jag misstänker att det är nåt psykologiskt a la Freud eftersom jag n har fulla kylskåpet och fulla frysen med mat! Det som ekat där i typ ett år nu och så får jag fart nu när jag ska flytta. Vad är detta? Kanske en middag på Hamnpiren kan vara något? Boka in lämplig dag och kom och hjälp mig tömma frys, skåp och kylskåp. Bokar ni tidigt kan det bli något riktigt av det hela, mot slutet misstänker jag att middagen kommer att bestå av röda linser och broccoli. Det är svårt att få det att gå jämnt upp. Faktum är att det påminner mig om en vår i Uppsala på Lyssnavägen. Köpte minidrivhus, jord och tomatfrö. Påsen tog inte slut... Köpte minidrivhus. Köpte jord. Köpte minidrivhus... När sommaren kom och jag skulle stuva alla tomatplantor i V4-an blev det trångt (hade då omskolat tomatplantorna, och varje planta var typ 70-100 cm. Fick bara plats med 25 i bilen. Resten gav jag bort. Mot slutet av sommaren hade jag endast en jättetomat att skörda. Resten hade kolatvippen, förmodligen berodde det på biltransporten upp. Hur som helst, något liknande håller på att ske i mitt kök, KOM PÅ MIDDAG!!!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jaha se där någon form av bortträngning kanske *asg* När var det middag sa du??? Tid?? Platsen vet jag ha ha ha. Jag är inte den som är kräsen!!

Kram

2005-12-18 @ 22:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback