Kaffe och varför?

Hej!

Frågan är, varför ska man bryta upp från ett bra jobb med många trevliga kollegor, en helt underbar lägenhet 20 meter från havet, tryggheten och lugnet i Sverige? Jag har egentligen ingen aning om hur livet ser ut om några månader. Det är klart att värmen och det exotiska lockar en hel del, men när det har lagt sig, hur blir det då?

Enda säkra argumentet jag håller mig till nu är en negation: Om jag INTE åker skulle jag gräma ihjäl mig och hela tiden undra hur det hade blivit om jag vågat detta steg...

Vad ska jag göra i Jerusalem?
Jag har alltså fått tjänsten som direktor på swedish christian study center i gamla stan, alldeles innanför Jaffaporten. Så reser du till Jerusalem under 2006 eller 2007; kom upp och hälsa på!

Nä, nu ska jag trycka igång vattenkokaren och göra mig en dubbel dajmkaffe - undrar hur mycket dajmkaffe jag kan packa med utan att securityn på Ben Gurion stoppar mig? En ICA-kasse kanske? Eller en separat väska? Eller ska jag gå i omskolning och rikta in mig på arabiskt kardemummakaffe nu? Många viktiga frågeställningar att ta tag i...

Länk:
http://www.bilda.nu/LitiumInformation/site/page.asp?Page=11&IncPage=176&Destination=176

Kommentarer
Postat av: Morbror Per

I´m impressed! Nu har jag tre bloggar att läsa och som förgyller mina dagar. Förutom nyss nåmnde cirkusnisse har ju hanses syster en sk bildblogg.
Fick adressen till din via en säker informatör i Israel. Hon har koll på det mesta nya som sker i good old Sweden. Låt henne hålla dig informerad om det som sker i Sverige - hen vet allt!

Postat av: Ewa (moster)

Jättekul att du har en blogg nu.... Ännu kuligare är att våra jobb förkortas likadant - SCSC.... ska hålla koll varje dag...
Moster

2005-11-26 @ 19:55:32
URL: http://sida.se/scsc
Postat av: Lisa

Hej Kusin! Vad kul att se din blogg! Ska bli spännande att få rapporter från Jerusalem också! Hoppas verkligen att vi kan komma ner och hälsa på i vår.

//Lisa

2005-11-26 @ 20:08:15
URL: http://melajjza.bilddagboken.se
Postat av: Cirkusnisse

Hurra, mer bloggar att följa!

2005-11-26 @ 23:43:40
URL: http://cirkusnisse.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback