Samhällsvetare...

Idag var jag precis på gränsen till utbrott nästan hela dagen. Man tror ibland att samhällstreor ska vara mogna, ansvarstagande och brinna av studielust (eller åtminstone göra uppgifterna under IG-hot). ICKE! I alla fall inte min klass jag är klassföreståndare för. Idag var tanken att de skulle få lite tid att jobba på en relativt enkel uppgift... Fem minter efter det att jag sagt de magiska orden o att börja arbeta står jag där i ett tomt klassrum. Helt naturligt är en del på biblioteket eller vid nån dator och letar lite information, eller sitter nånstans och läser kompendiet de fått. OBS: "En del..." Majoriteten dräller runt och gör HELT andra saker. Jag hasar runt på krycka under tilltagande knäont och slungar sarkasmer lite här och där mot arbetsskygga SP3a:are. Så förflyter halva dagen...

...tills jag inser att...

... en del ska till Bosnien i morgon, en del ska göra nåt annart stort event senare i veckan och en del är sjuka på riktigt...    Skämmes!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback