Cleaning lady

Huga nu pågår storstädning i min lägenhet! Jag hade nämnt för Hania att jag kanske borde leja bort fönstertvätten till någon. Idag ringde Hania och sa att the Cleaning Lady är på väg, bara gå ut och möta vid dörren. En liten gullig gumma uppenbarade sig och satte igång att gno på fönstren! Då språkförbristningen är massiv är det gissningslekar och charader som gäller. Jag ringde Hania när vi inte förstod varandra ett skvatt och då visade det sig att gumman var hungrig och undrade om jag kunde göra en macka. Naturligtvis bjöd jag gumman på både macka och dajmkaffe, jag är så glad att äntligen kunna se ut genom fönstren igen!

Det är med lite blandade känslor jag sitter och skriver nu. Å ena sidan är jag inte helt bekväm med att tillhöra den priviligierade överklassen som har råd att hålla sig med städhjälp trots jag är singel och knappt skräpar ned. Å andra sidan blir det nu en möjlighet för gumman att tjäna lite extra sä här i kärva tider...

Rent blir det i lägenheten, och för att också ha rent samvete gnor jag på och städar jag med. Det bär emot att sitta och sola på balkongen när någon gnor i min lort.

Kommentarer
Postat av: elisa

Är det storstädning för att du väntar besök?

2006-04-14 @ 09:51:20
Postat av: Maria

Kan hända, kan hända... Det vore ju kul om ni kunde SE ut genom fönstren när ni kommer och hälsar på.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback