Fottvätt

Idag är det skärtorsdag för katoliker (och protestanter). Inne i Jerusalem har massor med kyrkor fottvättsceremonier. Även jag har dagen till ära stoppat fötterna i långbad och försöker få dem lena som en barnrumpa (med små framsteg...). Har gått aldeles för mycket barfota i sandaler på sista tiden.

Har tillbringat större delen av dagen på balkongen med Lisa Marklunds bok "den Röda Vargen". Bra att jag har några romaner med mig så det inte bara blir fackböcker om konflikten. Jag har upptäckt att det lätt blir överdos av konflikt annars; både i teorin och i praktiken. Begränsar mig därför till max en bok i veckan om konflikten och minst en roman i veckan. Vet inte hur länge detta kan hålla i sig. Men fördelen med bra intentioner är att mna kan sätta upp nya hela tiden...

Kommentarer
Postat av: Anders

Hej. Snart ses vi och då blir det tid för filosofiska samtal dygnet runt. Påskhelgen här inleds med heltråkigt väder, blötsnö och dimma. Ser fram mot samtal på balkongen och trevliga möten hos dig. Lite nytt i våra tidningar om läget i Israel/Palestina. Det sista jag läste var att utrikesministrarna i EU beslutat dra in stödet till Palestina så länge Hamas inte uppfyller kraven om erkännande, vapen mm. (Samma krav ställs inte på Israel) Vi ses på sönd. morgon.

2006-04-13 @ 15:14:38
Postat av: Ragnhild

Vi har som sagt Skärtorsdag här i Sverige också. Därför önskar Gunnar och jag dig en Glad Påsk. Du firar ju påsken på det absolut rätta stället.

Ha det ...//Ragnhild

2006-04-13 @ 17:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback