Permission to live

Idag, efter sovmorgonen, for vi in till Ramallah. Först shopping, sedan kaffe. Sedan mer shopping och dricka. Efter det shopping, pizza på ZOZ-Xpress och drink i baren innan vi tog plats på Al-Kasaba Theatre för två dansföreställningar. Det var en mycket trevlig dag i Ramallah med en massa trevliga människor och många leenden. Efter dansen kände vi på allvaret igen när vi skulle hem till mig. Vid checkpointen i Al-Ram frågade soldaterna först var jag bodde, sedan om jag hade tillstånd till det. Kändes så trist efter en sådan trevlig dag i Ramallah.

Idag sprängdes en massa människor i liften i Tel Aviv, nio döda och ett 40-tal skadade skriver Aftonbladet. Trist och onödigt. Jag hoppas detta inte innebär att en ny våldsvåg är under uppsegling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback