Värmebölja

Idag tror jag det var varmaste dagen sedan jag började jobba här. Cirka 30 grader skulle jag tro. Jag hann inte ens börja jobba innan jag var dyblöt av svett. Det fullkomligt ångade om gatorna och alla människor som trängdes i bazarerna. Var tvungen att stanna lite varstans för att fylla på vätskeförrådet. Har upptäckt en supergod juice, färskpressad morotsjuice! Här och där i gränderna har det poppat upp ställen som liksom mal ner och centrifugerar fram saften från morötter. Jag inbillar mig att detta borde göra mig både smal och solbränd och ge en hel hop nyttiga vitaminer!

Hania var ungefär lika arbetsskygg som jag idag, så vi spenderade en onormal lång stund på Henrys café nedanför officet. Ganska skönt att komma utanför jobbets väggar och sitta och diskutera livet, jobbet, och kärleken med Hania på det viset. Tål att upprepas!

I övrigt har det börjat kännas avlägset här i Holy Land, så jag blev så glad när jag såg alla kommentarer i förra inlägget, på det viset är jag "alone but not lonley". Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback