Åter i Docksta

Har grava problem att böja vänster knä, så bloggandet får bli kortfattad...

Söndag: Inläggning och skrubb inför operationen
Måndag: Dagen D, opererades. Ryggbedövning + sömnmedel. Vaknade dock upp mot slutet och kunde höra ortopeden gå lös med såg, hammare och nåt fräsjärn (lät det som). Senare även häftpistol. Hamnade efter denna pärs på intensiven. ONT! Är bara förnamnet...
Tisdag: Skitont! Halva dagen på IVA, sedan upp till avdelningen. SKitont. Kateter i ryggen (fyra olika stick där...)Framemot kvällen tyckte de på avdelningen att jag hade lite väl ont för att få vara kvar på avdelningen. Tillbaka till IVA. Skitont igen. Pulsen ibland på 150/90 (=när det var skitont) och ibland på 70/30 (när jag var groggy).
Onsdag: Upp till avdelningen. Ont. Böjträna, sträckträna, gåträna. Nästan skitont, mer medicin + nån morfinspruta.
Torsdag: Böja, sträcka, gå. Ha ont. Slumra till ibland.
Fredag: Hemlängtan startade. Pendlar mellan ont och nästan skitont.
Lördag: Mer hemlängtan. På natten hade mina salsgrannar snarktävling. Noll sömn för min del...
Söndag: Grym hemlängtan, taskig böjvinkel, gåtränar mycket så de kan släppa hem mig. Skitont på natten men vägrade morfinspruta (då hade de säkert behållit mig). Gav igen på salsgrannarna med egen snarkkonsert framemot morgontimmarna. Fick strålande recensioner!!!
Måndag (idag): Träffade sjukgymnast som också konstaterade taskig böjvinkel, röntgen (bild kommer inom kort...), utskrivning och hemskjutsning av Elisabeth (BÄSTA kompis man kan ha!!!)

Nu: Har insett att soffan hemma + massagekudde har helande effekt. Går också mycket bättre att träna.

Diverse utvärderingar och minnesbilder från tiden på sjukhus kommer inom kort...

Kommentarer
Postat av: Morbrorn

Kul att du är hemma igen. Hoppas du läker ihop och att du inte behöver ha ont länge. See you i jul!

2006-12-04 @ 21:47:49
Postat av: jenny

Hej hej! Hoppas du snart mår bättre!

2006-12-04 @ 21:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback