My stuff...

My stuff...
Flyttlass...

Förra veckan gick flyttlasset med grejer från min enormt fina lägenhet på Hamnplanen i Övik till morsans garage i Docksta. I morgon skriver jag kontrakt och säljer lägenheten. Jag är vemodig. Ni som har hälsat på mig vet vilken fin lägenhet det är! Typ 20 meter från havet, segelåten som låg utanför vid bryggan, den stora härliga inglasade balkongen ut mot havet, den djupa jacuzzin, sjöstensmosaiken i köket, inbyggnadsugnen... Åhhh, (djup suck), vad jag kommer att sakna denna oas!

Å andra sidan.... Skuldfri på banken, friheten att kunna nappa andra spännande jobb när jag kommer hem för gott från Jerusalem, ovissheten av vad framtiden har att ge...

VEMOD, VANKELMOD och VÅNDA.

Är jag dum? Varför inte vara kvar i det trygga säkra? Varför ständigt denna äventyrslust och rastlöshet? Borde inte också jag satsa på att skaffa mig en präktig familj och gå på parmiddagar och sitta och jämföra barn i lekparkerna?

Med detta INTE sagt att jag INTE kommer tillbaka till Övik. Vill bara ha fler möjligheter...

Kommentarer
Postat av: Marianne

Det var oväntat, Mia! Trodde du skulle ha den uthyrd i andra hand tills du kommer hem "för gott". Men det är ju inte fel med äventyrslust. Varför göra som "alla andra"? Det är ju mycket roligare att testa en massa kul och spännande saker, än att just sitta och jämföra barn i lekparkerna....... Hur mycket skulle du kunna göra då, om man får fråga?! Gör det du tycker känns rätt istället för att jämföra med andra. Och vem säger att man "borde" göra på ett visst sätt, typ satsa på en präktig familj osv... (Skulle i och för vara dessa irriterande skvallertanter då....hm...men dem försöker man att inte lyssna på). Den enda som sätter gränsen för vad du "borde" är du själv och ingen annan. Hur som helst brukar saker och ting oftast ge sig av sig själv (nu blev du bra brydd över att just jag säger så,va?! Hehe!), så försök att sluta våndas. Det löser sig med tiden.

2006-12-19 @ 11:24:15
Postat av: AME

Det är väl klart att du inte ska ha vånda för din äventyrslusta! Du gör helt rätt tycker jag - fina lägenheter kommer det fler av, eller hur? Skulle ha gjort samma sak om jag vore du. Ö-vik finns ju oxå kvar!

2006-12-19 @ 11:56:30
Postat av: Joanna Rönnlund

Jag tycker du gjorde ett klokt beslut, du måste ju göra som du känner. I den takt som Ö-vik expanderar så kommer det säkert fler tillfällen till kalasfint boende och då kan du bestämma så att det blir trendriktigt än en gång!!!! Jag menar sjösten i all ära men hur kul är det egentligen när alla till slut har det. Nej fram för skapandelusten igen och fram med ritningar på laptopen!!! Må flärd och glamour fortsätta följa dig i livet!!!!!!

2006-12-19 @ 16:32:48
Postat av: Ida

Bejaka de sidor av dig som är du! Om du visste hur tuff du är! Det behövs fler modiga brudar i världen! Jag hoppas ditt ben vill samma sak som du, nämligen må bra och att du snart är full fart på igen.Kram Ida

2006-12-19 @ 22:06:08
Postat av: Evamaria

hehe... Vet du... Efter att du har lustat lunt efter äventyr å annat har du säkert råd att köpa dig både en STÖRRE lägenhet - MER sjösten - å framförallt en STÖRRE båt! Men - å andra sidan - har du en så stor båt kan du dessutom BO i den å då ha 0 meter till havet. Å då kan du besöka vilka hav du vill!!! :D

2006-12-20 @ 22:51:04
Postat av: Marie Jansson

Jag tycker att du gör helt rätt. Vem är det som bestämmer hur livet ska levas? Vem sa att livet blir rikare med att vakta barn i lekparken än att uppleva vad världen har att erbjuda? Tror att många som stannade kvar, med barn och hus, ibland känner att de skulle ha sett hur världen faktiskt ser ut. Din äventyrslust är inspirerande! Ha en bra jul Maria!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback