Australiensare!

Hade idag tre judiska australiensare på besök på centret! De letade någon de kunde ställa frågor till om kristendomen. Jag kollade lite vad det var för typ av frågor, och när jag märkte att det var "basic" erbjöd jag mig glatt att ge mig ikast med dessa frågor. Befann mig sedan i en rejäl lektion om kristendom/kristendomens historia/skillnader judendom-kristendom/bibelkunskap mm. mm. Mina tre ivriga "elever" var i 18-årsåldern och MYCKET vetgiriga. Det var hur kul som helst. Vanligtvis brukar mina elever på Parkskolan somna när jag kommer in på tex "anledningen till att ortodoxa kyrkan och katolska kyrkan gick skilda vägar år 1054 till följd av att påven yttrade Filioque..." Nu satt tre storögda ungdomar och fullkomligt sög in (och antecknade) vad jag sa. Uj, vad jag saknade diverse OH-bilder och kartor. Kanske jag ska försöka släpa ner lite nästa gång jag är i Sverige. Eller kanske detta var en engångsföreteelse och jag då ska nöja mig med ett trevligt minne?

Testade min fras: "godmorgon, hur är läget idag" på Hania och hon lös upp och sa att det var perfekt! Jonas hade inga citroner så jag nöjde mig med "gripfrut". Han höjde inte ens ett ögonbryn över min fras, men det beror nog på att han var tvungen att sucka inombords då jag var lite väl morgonpigg. Har också handlat ett halvt kilo gurka på arabiska...

PS. Till alla bloggläsare: Klicka på länken nedanför och ge min kusin cirkusnisse en röst så han får uppträda på Hultsfredsfestivalen!
http://www.snarthultsfredsfestival.net/onska.php

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt, hoppas jag möter samma glöd hos IP på park!!!Kram Ida

2006-02-01 @ 18:55:28
Postat av: Cirkusnisse

Tackar för all extra PR!

2006-02-01 @ 19:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback