Dålig dag i paradiset

Bekännelse: Den här dagen blev inte så bra. Första tråkiga dagen i mitt nuvarande hemland. Dagen började i sedvanlig ordning på balkongen med en kopp thé och min kikare. Varje dag (och än mer intensivt på fredagar) utspelar sig samma scenario med några olika variationer. Till fots från Ramallah kommer en rännil människor som utan jerusalemvisa ska ta sig till Jerusalem. Militärer sätter upp temporär checkpoint för att kolla folks pass. Människorna försöker med olika alternativa vägar... Jag sitter och glor på eländet läppjandes på thé. Som att se på nyheterna med frukostskålen i knät. Fast detta är live.

Hania ringde och berättade om avspärrningarna. Jag tog taxi till jobbet, var där några timmar och funderade lite på hur man skulle kunna fräsha upp biblioteket (blev alldeles svart om händerna bara av att ställa lite böcker i ordning på hyllorna). Antingen putsa böckerna eller slänga ut dem!

Taxi hem igen. Hade noll att göra, glodde på "Stolthet och fördom" på DVD och tyckte synd om mig själv. Läste mail från konsulatet där det fortfarande flaggas för oroligheter och att avrådan från Gaza och VB fortfarande finns kvar. Jag som så gärna skulle vilja till Ramallah och shoppa loss! Stor reception om två veckor och jag har inget att ha på mig! Har använt mina medhavda kläder i två varv nu och börjat på det tredje varvet, snacka om uppdämt shoppingbehov!

Å så regnar det också! Buääähhh.... Fast regn ska man glädjas åt här. Hurra.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej kusin!
Har äntligen sett hur man lägger in kommentarer. Följer dina äventyr med spännning. Jag tror att tråkiga dagar kan komma oavsett i hur spännande miljö man är. Det är bara att komma igen. Det blir roligt igen. Lovar!

2006-02-04 @ 08:29:30
Postat av: AN

Ja du Maria. Du ska inte tro att vi inte har problem här också. Hör bara: Några blir försenade några minuter pga dålig snöplogning, några har problem med skidåkningen då någon har gått i spåren-sen igen, elever gillar inte maten på skolan, en militär har skjutit en varg, ett ödehus har brunnit, uttråkade pojkar har kastet sönder några fönster, skoteråkare får inte köra var som helst och Anja har ont i ett knä-och snart är det OS!
Inte är det lätt här i den kalla nord. Checkpoints och liknande vad är det mot detta.
AN

2006-02-04 @ 10:51:12
Postat av: Maria

Hej Anders! Vilken tur jag har blivit härdad av alla diverse bekymmer innan jag kom hit! Annars hade det varit lite mycket nu... JAg hörde av Elisabeth att ni funderar på att komma i påsk! SUPERGREAT! Fy vad jag längtar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback