Helg!

Äntligen helg! Eftersom olika grupper har varit nere så är det två veckor sedan jag sist hade en ledig dag. Ska njuta riktigt ordentligt imorgon!!!

Kent for hem idag, nu har vi bara två stipendiater hos oss. Lite "slow" alltså. Som tur är fick jag igår höra att en ny grupp är på ingång nästa vecka, och sedan direkt en till när dessa farit hem. Skönt, så det inte blir för segt! Jag trivs bäst när jag får jobba såhär lite "lämpligt". Lite vemodigt var det att säga Jalla Bye till Kent, men också bra. Nu får Hania och jag tid över att jobba med olika grejer. Jag har tecknat upp mig lite kommande vecka för diverse möten, så nu blir det mingel och utflykter mest avrje dag!

Kom hem tidigt idag och tänkte sola. Tyvärr blev det mulet så jag körde in en dvd istället. Värsta fördomsfilmen i klass med "inte utan min dotter" visade det sig. Filmen heter "Human Cargo" och handlar om en byggnadsarbetare som blir kvar i Saudi. Miljön i filmen var typ som här, men araberna utmålades som ett gäng kaotiska opålitliga fifflare med dubbelmoral. Fy vilken skitfilm! Naturligtvis lyckades hjälten rymma i en låda i slutet av filmen under stor press medan araberna stod där med lång näsa. Riktigt pinsamt dålig film! Alla klassiska "arabattribut" var med; k-pistar, kaffior, vattenpipor, smyga med alkohol och nakna brudar, bedjande muslimer, kameler, beduintält och olja. Dessutom översattes det i vanlig hollywoodordning inte när det var arabiska som pratades, allt för att demonisera araber. Skämmes hollywood! Måste nu väga upp denna fiaskofilm genom att se om "gudomligt ingripande", palestinsk film med mycket hjärta.

Ser annars fram emot en
solig vecka i Jerusalem!

Kommentarer
Postat av: Ewa (moster)

Hej Mia och tack för senast!! Låter som om det lugnat ner sig lite. Det var ju minst sagt lite hektiskt förra veckan... Men kul!! Passa på att njuta av det fina och soliga vädret. Det är kul att ha sett hur det ser ut hos dig. Det är lättare att tänka sig hur du sitter på balkongen och solar nu....

2006-02-25 @ 20:08:14
Postat av: Morbrorn

Ang. Jerusalem och film hade "Godmorgon världen" i P1 reportage i morse från Jerusalem, följt av recension av filmer med terroristanknytningar. Repris kl 22.00 ikväll. Läs mer:
http://www.sr.se/cgi-bin/p1/program/index.asp?programid=438

2006-02-26 @ 12:50:35
Postat av: Morbrorn

Ang. Jerusalem och film hade "Godmorgon världen" i P1 reportage i morse från Jerusalem, följt av recension av filmer med terroristanknytningar. Repris kl 22.00 ikväll. Läs mer:
http://www.sr.se/cgi-bin/p1/program/index.asp?programid=438

2006-02-26 @ 12:50:54
Postat av: Herbert

Hej! Trevligt läsa om dina erfarenheter. Men en liten undran. Förvånar mej att du, som är skarp i analysen plågar dej igenom en "skitfilm" på DDV.
Varför använde du inte off kappen? Kram

Postat av: Maria

Hej Herbert... Jo den frågan ställer jag mig själv. Men har man köpt en skit-dvd, så vill man åtminstone få valuta för pengarna (eller något att ojja sig över efteråt...)

2006-02-28 @ 19:38:51
URL: http://jerusalem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback