Marhaba!

Kompis ett i Holy land! En som jag fixat helt på egen hand och som inte har med jobbet att göra!! Har träffat en trevlig kvinna som ska lära mig arabiska, första lektionen var igår eftermiddag. Nu kan jag konversera huruvida jag har syskon eller ej samt handla ett halvt kilo tomater. Till och med beställa min favvojuce från Jonas (Juicepressarmannen vid Jaffa Gate):

-"Min fadlak, chod swaye lemin ma li-grifrut!" Ska testa detta idag, Jonas kommer tappa ögonen...

Ska testa "Sabaa al-cher, kif hälik el-jom" på Hania också...

Återkommer med rapport hur mina meningar fungerar. Tyvärr kommer jag inte förstå eventuella svar, så jag får ta till "Khalas" (nog!) ifall nån svarar på vad jag säger. Inte helt 100% artigt, men vad gör man? Ska nöta in mina tilldelade ord från Mary till nästa vecka så kanske jag snart kan säga något mer intelligent när nån pratar med mig...

Kommentarer
Postat av: Sussi

Varit i Israel under ett halvår (kibbutz under ett halvår). Jag träffade alla sorters människor, alla var lika pratglada och trevliga. Jag lärde mig dock inte arabiska men lite hebreiska.
Hoppas din vistelse blir bra i "The Holy land".
Shalom.

Postat av: Maria

Hej Sussi!
Trevligt att du varit här! Även jag har ett förflutet på en Kibbutz i Gallilleen! Och lite "ivrit" har jag nytta av närjag ska läsa vad som står på olika skyltar...
Lehitraot! /Maria

2006-02-01 @ 10:20:06
URL: http://jerusalem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback