Nära ögat #2

Idag var det nära ögat två gånger...

Först lyckades jag snubbla i trappen på centret, men lyckligtvis greppade jag ledstången så knogarna vitnade och lyckades på så vis undvika att rasa till botten av trappan. Eftersom det är stentrappa skulle det innebära åtskilliga blåmärken och kanske t.o.m. något brutet. Nu nöjde jag mig med att vrida till knät en aning. Tack Gud för C-brus!

Senare råkade jag komma emellan en mobb av äggkastande ungdomar och ett gäng soldater med tårgasgevär. Satt i en taxi när äggen började hagla. Eftersom traffiken avstannade vart vi fast på så vis ett tag. Vi vevade upp rutorna och betraktade eländet. Efter bara en liten stund svämmade hela gatan över av alla tillrusande poliser. Stannade snabbt till vid tygaffären och bestämde tyg till gardinerna på centret innan jag fortsatte hem i taxin.

Är nu hemma och ska fira lite helg med C-brus och DVD. Life is a thrill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback