Semla i THL!

Fatta vad trevligt! Ikväll blev jag inbjuden till mina mycket trevliga grannar på semla, jordgubbar och thé! Eftersom jag i vissa lägen spyr av jordgubbar nöjde jag mig ikväll med två sådana som jag lyckligtvis fick behålla. Semlor är gott! Varför måste goda saker antingen vara onyttiga, omoraliska eller olagliga? Sällskapet var utomordentligt! Fem svenska tjejer och en tjejs palestinska pojkvän (grannarna). Det blev mycket om OS, jobb och film.

Kul att börja träffa lite nya vänner härnere, jag kan ju inte sitta och umgås med en dator kväll efter kväll efter kväll... Här firar vi svenskar många fler högtider än vad "vanliga svenskar" gör. Får se hur det går med kräftorna eftersom de inte är kosher, men jag lovade jag skulle försöka få med mig lite surströmming till i höst. Ingen av de andra (sörlänningarna) verkade ha provat, men de kommer nog att försöka.

Slutsats: Svensken är mer svensk utomlands, undrar vad det kan bero på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback