Sol!

Ledig söndag och strålande sol! Idag har jag varit balkongsittare mest hela förmiddagen. Lite röd på näsan blev jag på köpet... Har också passat på att städa, släpade fram dammsugaren och sög upp lite dammråttor samt dammtorkade. Jag kan inte påminna mig att jag någonsin dammtorkat hemma, men här verkar det behövas typ var 14:onde dag! Så tråkigt, men resultatet blev bra. Sedan städade jag på balkongen och satte mig för ytterligare lite sol. Lyssnade på min Ipod och bara njöt! Funderar om jag ska leta upp en hammock av något slag, men kanske balkongen kommer att bli alldeles för varm att sitta på? Nu är det vinter och jag kan njuta, hur blir det i vår? Och till sommaren?? Kommer jag att smälta bort alldeles?

Var över till Hania på lunch. Hon bor typ 500m ifrån mig, vi kan vinka till varandra. Vi är på väg att bli riktigt goda kollegor och vänner nu. Hennes man var utomlands i jobb, men hennes tre goa barn var hemma. Återigen blir jag lite lyrisk över gästfriheten! Till och med hennes grabbar var sååå öppna och vänliga. De kan få vem som helst att tina upp i deras närhet. Hanias äldsta son hjälper mig nu reka efter lämplig motorcykel. Funderar på om jag också ska ta ett körkort till?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback