Solsting och sushi

Ajajaj... Var ute i solen alldeles för länge idag! 25 grader varmt och gassande sol, och en heldag med ICHAD (Israeli Committee Against House Demolitions). Vi åkte en rejäl tur och kikade på olika bosättningar och murbyggen. Hade igårkväll laddat för detta genom att läsa några artiklar av Jeff Halper, en av initiativtagarna till ICHAD (tillika fredspriskandidat -06). Trots att jag varit på liknande turer ett par gånger tidigare var det ändå skrämmande att se hur fort "fakta på marken" ändras år från år. Med hjälp av murar och stora bosättarblock konfiskeras mer och mer land från palestinierna. Argumenten från Israels sida att göra på detta vis har för det mesta med säkerhet att göra. Men om det vore säkerheten man eftersträvar, hur kommer det sig då att muren går kringelikrokar för att den bördiga marken ska hamna på Israels sida? Man bara undrar...

Hemma igen fick jag för mig att göra sushi. Föråt mig sedan eftersom det var svårt att beräkna mängd på riset...

...nu sitter jag här med ont i skallen av lite solsting och lätt illamående av överdoseringen av sushi. Shit happens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback