Synder i Holy Land

För att vara ett "Holy Land" så finns det oproportionerligt många frestelser. Först i form av appelsinjuice som jag köpte av Jonas på morgonen precis utanför centret, med på köpet erbjöd han mig en nyfriterad falafelboll (vem kan motstå en sådan?). När jag skulle hem hade jag bara tänkt och handla med mig lite mjölk (light), men bredvid mjölken står precis hur många olika sorters chokladmjölk som helst! När vi har lunch varje dag på centret kämpar Hania och jag mot frestelsen att ringa efter Hoummos och pitabröd... Jag har ingen våg, men jag misstänker att jag gått upp några kilon redan! Jag tror jag måste sluta äta bröd! Värsta boven är allt underbart bröd de har här. Varma pinfärska pitabröd eller de där ovala vita bröden med sesamfrö på... Yummi! Men ska jag ha någon sportslig chans att glida i festblåsan (ännu oinköpt) om en vecka så måste jag börja ta mig samman idag...

...eller imorgon (vore ju synd att hälla bort chokladmjölken).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback