BilFAN, del 3

Skrotbil säljes till högstbjudande! Eller till nån som bara forslar bort fanskapet ur min åsyn! Göran kom idag och kollade in varför bilen plötsligt la av. Och vad hittar han för fel.... KAMREMMEN, igen! Jag blir så J..LA arg! Det var typ 40 mil sedan jag fick insatt ny kamrem och nya ventiler. Nu är det alltså klippt IGEN! Vad har jag gjort för ont för att förtjäna detta? Nu måste jag bogsera H..vetet till skolan så de kan få chansen att fixa till detta, eller så kunde Göran tänka sig köpa bilen för 20.000:- Jag är SÅÅÅÅ frestad att nappa på detta erbjudande innan nåt mer lossnar på rishögen. fan! Jag börjar frukta att bilen rullat sin sista mil... Och jag som nyss hade tankat. Dubbelshit!

Kommentarer
Postat av: Alex

Nu vet ju inte jag varför kamremmen havererade första gången, det kanske är avgörande. Det är dock ganska illa för motorn om den går av, det är mycket som tar stryk. Min teori är att nåt har pajat (helt eller delvis) och därmed gjort så att remmen gick av igen så fort. Det är ju inte säkert att en sån skada är lätt att upptäcka heller, =dyrt. Om det inte finns någon verkstad som kan beskyllas för att inte ha följt service-intervallen är min gissning att det kan bli ganska dyrt att fixa iordning bilen. Vet inte vad en ny motor kostar, förmodligen massor. 20 lakan kanske är rimligt, ring någon Renault-återförsäljare och berätta hela historien och fråga vad de tror om åtgärder och värdet på bilen.

2006-01-08 @ 02:14:10
Postat av: Maria

Hej Alex! Göran trodde det kunde bero på att de kanske bara bytte kamrem och ventiler vid senaste haveriet och inte "hela paketet". Ska kolla med skolan...

Postat av: fares bilfan

slt

2007-09-22 @ 12:33:54
Postat av: fares bilfan

slt je suis fares bilfan et vous

2007-12-20 @ 15:34:51
Postat av: fares bilfan

slt je suis fares bilfan et vous

2007-12-20 @ 15:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback