BilFAN, del 3
Nu vet ju inte jag varför kamremmen havererade första gången, det kanske är avgörande. Det är dock ganska illa för motorn om den går av, det är mycket som tar stryk. Min teori är att nåt har pajat (helt eller delvis) och därmed gjort så att remmen gick av igen så fort. Det är ju inte säkert att en sån skada är lätt att upptäcka heller, =dyrt. Om det inte finns någon verkstad som kan beskyllas för att inte ha följt service-intervallen är min gissning att det kan bli ganska dyrt att fixa iordning bilen. Vet inte vad en ny motor kostar, förmodligen massor. 20 lakan kanske är rimligt, ring någon Renault-återförsäljare och berätta hela historien och fråga vad de tror om åtgärder och värdet på bilen.
Hej Alex! Göran trodde det kunde bero på att de kanske bara bytte kamrem och ventiler vid senaste haveriet och inte "hela paketet". Ska kolla med skolan...
slt
slt je suis fares bilfan et vous
slt je suis fares bilfan et vous