Måste Hjälteblogga lite...

Dagens hjälte är Anders N! For in till stan för att träffa min vikarie i religion ett tag, sedan gick Anders och jag och lunchade. Trevligt! Ännu bättre sen blev det då han ville följa med och bära lite från lägenheten ner till källarförådet. Puh, det börjar gå lite trögt med packningen. Man tror att det mesta ska vara gjort efter Stora Flyttardagen, men det är alltid nån pryl kvar eller nåt skåp man glömt att titta i. Efter packningen skulle jag hem till Docksta. Och så lägger BILFAN av! Skottpengar snart på bilen! Motorn gick men inget hände när man tröck på gasen (=väldigt likt "hjulet snurrar men hamstern är död"). Å nej! Blev ståendes i Sörtjärn efter långtradartät E4:a. Ringer Anders som bogserar mig till Docksta. Så himla bra! Tänk om jag behövt lämna bilen på E4:an i Sörtjärn av alla ställen. Då skulle den säkert vara mos nu. Problemet återstår dock vad som ska bli av bilen. Ska rea ut den rejält till den som tar den ur min åsyn! 45000:- och jag blir jättenöjd (se bild här på bloggen om du är intresserad...). Med ny motor skulle den kunna återuppstå ur askan och bli en riktig skönhet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback