Stora Flytten

Stora Flytten är nu inne i sin slutfas. Åkte in till stan på förmiddagen och fortsatte med att stuva in i förrådet. Sedan blev det viss väntan på Far. Sedan svishade det till i en sällan skådad effektivitet. Det hyrda släpet räckte inte riktigt till, så far ringde efter största bussen. Min bror och min far är synnerligen lika i sitt sätt att arbeta. Pratar fåordigt (om alls) och går på och går på tills det är klart. Man får snabba sig för att försöka få dem på "rätt bana", dvs att de olika möblerna går till i förväg uttänkt destination... Oj, vilken lättnad nu när det är klart. Bara pianot och sängen kvar, men de ska till kusin Anna. Där tror jag det går betydligt lugnare tillväga.

En snygging han jag spana in idag! Första gången på länge som det glimmar till lite i blicken och det vibrerar till i luften... Ganska kul, men lite dålig tajming. Shit happens! Jag slår det ur hågen med detsamma! Men riktigt skojigt med ett span och en flört var det ändå...

Nu stundar en lugn kväll i hitflyttad soffa med C-brus och pläd...

Påminnelse: Inom kort ny tävling (eller samma tävling, men med nytt tema...)

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag tror att det flyttningstekninken som inkluderar total tysnad och mekaniskt arbete är något som alla män har i sig! Jag förstår inte det där, allt blir så fruktansvärt tråkigt! Jag brukar försöka prata och sjunga och skapa lite stämmning, men det brukar sluta med att jag få åka iväg och göra något annat, typ vakta katten eller nåt. Tycker att spaning verkligen var på sin plats när de var så tråkiga!
Kram Ida

2006-01-03 @ 12:12:20
Postat av: Ewa (moster)

I alla fulla fall var den stora soff-rockaden väldigt lyckad... Mors röda skinnsoffa gifter sig väldigt fint både med gardinerna, Gudrun Sjödén-mattan och Arne Ohlsson-tavlan....

2006-01-03 @ 13:53:12
Postat av: Maria

Den blir nog kvar där, misstänker jag...?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback