Utspridd men samlad

Så börjar lugnet infinna sig efter Stora Flytten. Lite plock kvar plus städning av lägenheten. Cirka två timmars jobb kanske. Sedan är grejerna utspridda och jag kan börja samla mig för avresa. Inatt som vaj i min egen soffa - i morsans vardagsrum. Att knöka in en stor del av bohaget hos mor gick riktigt bra, jag undrar om jag nånsin kommer att få tillbaka möblerna, eller om jag ska starta på ny kula när jag kommer hem igen? Hur som helst var det skönt att sova en natt utan sjögång (gästsängen är sååå svajig, man kunde tro att vi firar nyår varenda kväll när man sover där).

Tillbringade en del av natten med "en vacker dag" på DVD. Kanon, lysande! Vad gör det om läpparna inte är synkade med ljudet? Den snygge musikalstjärnan finns nu på bild! I min dator! Funderar om jag ska lägga honom på skrivbordet också, är jag groupie nu?

Var en sväng till Övik idag med släpet och tog ett sista bad i jacuzzin. Saknar mitt badkar redan! Men Döda Havet får duga. Eller Medelhavet. Eller varför inte Röda Havet? RH är stor favvo, ska åka till Dahab nån gång och snorkla! Vill gärna återuppleva Blå Hålet...

Nu kör jag igång en DVD igen...

Kommentarer
Postat av: Ewa (moster)

Ja, Mia.... DU ÄR EN GROUPIE.... I alla fall en groupie-wannabee..... Hur många gånger har du sett dvd-n nu??

2006-01-03 @ 17:30:19
Postat av: Mia

Hela bara en gång, men vissa favvoscener kan man se om och om igen. Typ duetten mellan bröderna innan fighten... Och "Nej"-sången... Så himla bra!

Postat av: Ewa (moster)

Och lyss till den tunga och varma altstämman i "Nej"!!!!

2006-01-03 @ 22:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback