Torsk!

Idag ska vi äta torsk. Detta har varit på G mest hela dagen. Det började  morse då min ömma mor kom in i rummet där jag halvsov och sa: "tro vad vi ska äta till middag idag?" Vis av tidigare erfarenheter svarade jag inte, för då kommer genast ett förslag: "Ska vi kanske äta torsk med vinsås, nypärern (=färskpotatis) och gröna ärtor". Det blir bra svarar jag.

En stund senare i bilen in till Övik berättar morsan för moster att vi ska äta torsk och vem som ska göra vad. En kvarts resonerande om denna torsk i bilen...

I stan berättar mor för de vi stöter på att det blir torsk till middag...

Nu håller mor, moster och deras kusin Ragnhild på att TILLAGA torskan. De pratar mycket om hur gott det ska bli...

Sedan ska torsken ätas. Jag tror det tar ca 5-10 minuter. Men SNACKET om torsken kommer säkerligen att fortgå ett bra tag till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback