Jesus på rökpaus!

Ibland kan man se de mest udda företeelser i Jerusalem! Imorse när jag som vanligt promenerade genom gamla stan kom en man och gick om mig, bärandes på ett stort träkors. Här och där finns i Jerusalems gamla stad olika "stationer" som är förknippade vid olika händelser av Jesu golgatavandring. Vid stationen där "jesus faller med sitt kors" stannade mannen upp och satte ned korset han släpat på. Åhå, tänkte jag. Mannen är from. Han ska säkert be en liten skvätt? Precis som jag tänker detta tar mannen upp en cigarett och tar en liten rökpaus. "Outgrundliga äro Herrens vägar", detta var ett nytt sätt att ihågkomma den 2000 år gamla historien. På något vis riktigt sympatiskt, snacka om kulturmöten!

Kommentarer
Postat av: s7rapyu32`3wedm

Fasen...jattebra Mia! Keep it up! Haller tummarna for dig. Har det lite jobbigt med Lisa och hennes problem, som du sakert hort allt om...men tanker ofta pa dig..trodde mig inte om att kunna "blogga".. nu hander det!!!







Nu ska har nyhetsbullertinas! Dock allt for sent i kvall...hall ut! Har mycket att beratta och kan jag blogga igen i morgon sa ska har skrivas... kram fran "mamma-kusin???" eller vadhelst jag tycks vara for dig...kram hur som helst, Margareta

2006-03-10 @ 02:42:19
Postat av: s7rapyu32`3wedm

oj man maste skriva mer! Har last for litet av vad du bloggat an sa lange..blir mer hej pa detta framover. Ha det sa bra " keep safe" som vi sager i England...och menar det . Kram igen fran mamma-kusin Margareta

2006-03-10 @ 02:49:02
Postat av: Maria

Hej Mammakusin! Det känns så rioligt att höra från min "extended family"! Här i Holy Land räknar man in väldigt mycket mer släkt i "familjen" än man vanligtvis gör i Sverige. Jag känner att vår familj är lite á la Holy Land!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback