Spänt läge

Jahapp. Nu är det lite spänt läge igen i Holy Land. Oroligt i Gaza, Jerico och lite fler ställen. Eftersom jag börjar känna fler och fler människor på lite olika ställen nu känns det som att orterna nu ligger närmare. Det känns lite underligt att det bara var natten till igår som jag satt och pratade till senheten med bl.a. Lotta, Mia och generalkonsuln. Nu på eftermiddagen höll Mia på att bli kidnappad och Lotta får skriva om det. Så nära "utrikesnyheterna" har jag nog aldrig varit. I morgon hade jag i kalendern att följa en grupp till Jerico, nu får det bli en annan gång....

Här i Jerusalem är läget ändå ganska mycket som vanligt. Solen skiner och arbetetsuppgifterna hopar sig. De första veckorna jag var här beklagade jag mig lite över att det inte fanns så mycket att göra, nu känns den tanken MYCKET avlägsen. Jag gör en lista varje dag över saker jag vill hinna med under dagen, men när jag lämnar officet är det mesta kvar på listan eftersom det dykt upp nya saker att ta itu med. Men ingen dag är den andre lik och det är fortfarande spännande, kul och utmanande! Vill bara få tid för moppeköpet snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback