Docksta

Back in Norland!

Hujedamej en sån hektisk vecka det varit!

Kom natten till torsdag med ett försenat plan till Sverige. Kontrollen på BG tog 3,5 timmar! Min röda väska kollades FEM gånger! Jag undrar om det inte berodde på att de ville hålla oss kvar till sista minuten ifall vi skulle få för oss att göra något kriminellt i taxfreen? Egentligen ska jag väl tacka securityn för denna service, för nu fanns ingen chans att impulsshoppa bort resekassan redan innan planet lyft från Israel. I Wien brukar jag alltid få halvspringa till anslutningsflyget till Arlanda, men när vi kom till gaten var flygplanet i London! Två timmars försening med andra ord.... YES, tnkte jag, nu kan jag äntligen få tid att spana in utbudet på denna flygplats... Men då drogs jalusierna till taxfreen igen. Stängningsdags! Snopna satte vi oss och käkade en middag istället, vilket var lägligt då vi bara ätit frukost.

Sedan var det möte i Älvsjö torsdag, möte i Söderhamn fredag och lördag. Lördag kväll gjorde Hania och jag Höga Kusten och en härlig middag i Ruben och Ingelas sjöbod! Exotiskt för Hania som annars noterade att "Sweden is empty", då det var så mycket skog att fara igenom norr om Söderhamn.

Söndag spanade vi in Övik och kompisskarans nytillskott, lilla Ängla 3 månader. Sedan flyg till stockholm och träff med bror Ola. Måndag nytt möte i Älvsjö och sedan for jag upp till Docksta igen där jag nu sitter och laddar inför bankmöte och "hej-då-möte" med mina föredetta samhällselever som tar studenten om några veckor. GRATTIS!

Imorgon går flyget tillbaka till BG. Bra att börja jobba igen, för med detta tempo på fritiden blir man gråhårig i förtid!

Kommentarer
Postat av: Mamma kikki

Men Mia, detta var då inte fritid!!!det var inte mycket som hörde dit av denna tripp till Sverige,Du borde fått några dagar at varva ner här hemma. Kram och lycka till den kommande tiden...Mamma

2006-05-23 @ 21:06:51
Postat av: Anonym

Men Mia, detta var då inte fritid!!!det var inte mycket som hörde dit av denna tripp till Sverige,Du borde fått några dagar at varva ner här hemma. Kram och lycka till den kommande tiden...Mamma

2006-05-23 @ 21:07:01
Postat av: Anonym

Här nämns man inte ens - skämmes!!

2006-05-24 @ 13:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback