Bonde söker...

Hujedamej, nu har jag suttit och glott på bönder på TV tillsammans med morsan och moster. Fy vale! Snacka om bedrövligt program! Jag vet inte vilken bonde jag minst skulle välja. Det står nog mellan han med grisarna (rysningar) och han blonda som bara rodnar och är tyst. De två äldre bönderna verkar åtminstone ha NÅT innanför pannbenet.

Men ärligt, VEM skulle vilja satsa livet på en känd-från-TV bonde och hamna på en bondgård nånstans ute på landet? Bara det att man anmäler sig till en reality-såpa borde göra att man automatiskt diskvalificerar sig själv från det skitiga livet på en gård?
____________________

Själv har jag nyss kommit tillbaka från en sväng i Sverige. Jönköping och Stockholm. Mycket trevligt att resa runt och träffa kul människor. Fick en trippel i kändis-spotting: Rickard S. (postmiljonären), Kristian L (från hans egna TV-show) och Fredrik (hjärnkontoret). Tänkte på en sak; sådana som man sett på TV ser ganska taniga ut i verkligheten. TV lägger på sisådär 10 kg. Slutsats: Jag ska hålla mig ifrån TV! ...och bönder!
____________________

...OOOooopppsssss, gjorde ett
bonde-test. Nu är det kört! VÅNDA!!!
Här är analysen av MIG::

Du ÄR en bonde
Grattis! Du är bonde och alltså het!
Termer som ensilage och flyghavre är vardagsmat för dig. Du har ingrodd gössel på din gummistövlar, flanellskjorta och brynja. Du kan lockropet som korna lystrar till på kilometerhåll.

På senare tid uppvaktas du flitigt så fort du lämnar lantbruket. Grattis, du är nämligen hotter than hell.

Kommentarer
Postat av: moster

Vet inte om det är nån tröst, men även undertecknad hade full pott i bondetestet...

2006-11-22 @ 22:57:21
Postat av: Ragnhild

Gunnar undrar, om man platsar när man byggt en friggebod själv, klipper gräs och kvistar samt har rutig svettig skjorta...

2006-11-23 @ 16:22:08
Postat av: Anonym

Ska kanske vara lite leriga stövlar också? Men annars är han på god väg...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback