Bab el Harra

Häromdagen, och även ikväll blev jag bjuden på "frukost" hos kompis A med familj. Ikväll var sista fastebrytningen så det var lite speciellt. Fyllda squash med lebanesås till samt sallad. Mums!

Efter middagen följer A en TV-såpa som heter Bab el Harra (port till området). Faktiskt bland det sämsta jag sett på TV. Sunset Beach känns riktigt fräsht i jämförelse, alla skådisarna överagerar och intrigen är inte det minsta otydlig. Denna serie har nu gått hela Ramadan och sjunger nu på sista versen. Hur ska det gå? Ska mannen som snodde guldpengen dö eller erkänna? Hur ska det gå för stumma tjejen... Nu sitter jag hemma och försöker lista ut slutet för mig själv (otextad arabisk såpa).

Har idag blivit med soffa också. Efter en hel del letande hittade jag en fin och billig soffa till biblioteket på centret. Nu slipper eventuellt sjuka besökare vila i fönstret och nu kan jag slumra en stund mellan öppettiden och eventuell kvällsaktivitet. Ett riktigt lyft för rummet! Ska leta snygg lampa som matchar det hela, sedan blir det invigning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback