Guldfisk

Vaknade och drog till Ramallah. Promenad till Checkpointen där jag bor, sedan minibuss till centrum. Där strosade vi runt och kikade på stan ett tag. Hittade skjortaffär till Ruben, var upp på ZoZ och delade en pizza. Hittade sedan en pip- och tobaksaffär där Ruben kikade in olika pipor och jag hittade en fin vattenpipa i fin vattenpipeattachéportfölj. Utgångspriset på pipa med portfölj var 350 NIS. Jag funderade en stund och skambjöd 250 NIS. Killen var lite dålig på engelska så han trodde nog jag sa 200. Han bjöd därför 230 NIS. Jag höll masken och frågade om jag då kunde få kol och tobak "inpå". Yes. Klart! Nu har jag en fin blå vattenpipa med keramikdekorationer och guldrör. Till denna pipa en blå och silvrig snygg väska med handtag. Snacka om att denna pipa kommer att göra sig i båten i sommar!

For hem och satt på balkongen och filosoferade en stund. Framemot tiotiden började det kurra i magen. Då hade också kompis A käkat klart hemma och ville ta oss på en rundtur. Vi hamnade i Beit Sahor på Wisams restaurang där välkomstfesten för mig och hejdåfesten för Mr K var i januari. Alltid lika mysigt att vara på det stället! God mat och trevliga människor!

Nu stundar sängen, ögona faller ihop när som helst. Imorgon blir det Döda Havet. Då ska kameran vara med!

Guldfisken höll jag på att glömma... En man i Checkpointen ut från Ramallah körde sina nyinskaffade guldfiskar på röntgenbandet. Påsen sprack och guldfiskarna låg och sprattlade på bandet. Det var det mest dramatiska som hände i Qalandia CP. Jag som hade förberett Ruben på att detta ställe är mer än hemskt. Idag kändes det som värsta antiklimaxen. Noll kö och noll problem. Kanske inte för guldfiskarna. Men för oss.

Kommentarer
Postat av: Marianne

Stackars guldfiskar....Kanske han skulle pröva att skicka mört nästa gång....en stooooor sådan...!!
Har aldrig varit med om att en försäljare prutar ner sig själv, men det lät kul i alla fall!

2006-10-15 @ 20:23:41
Postat av: Isabelle

Hej Maria! Roligt att läsa om ditt äventyrliga liv! :) Kan tänka mig att det är annorlunda än livet på park.... =) Mitt liv tog också en liten annorlunda väg än vad jag hade tänkt mig efter park, men så bra det blev! :) Kram till dej - och lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback