From bensträckare!

From bensträckare!

Svepningsstenen i Holy Sepulchre

Efter jobbet idag (eller mellan jobben idag) fördrev jag tiden med att planlöst strosa lite i gamla stan. Jag hade noll styrning var jag ville gå, det fick bli som det föll sig. Stannade och pratade med 5-6 personer om ditten och datten. Mest politik och arabiska. Nästan alla som hör att jag bor här frågar: Täkti arabi? jag svarar: Swaye, swaye - och så är konversationen igång! Faktiskt riktigt kul både för mig och den jag pratar med (tror jag). Efter inköp av batterier och serietidning på arabiska råkade jag strosa in i Holy Sepulchre. Ganska festlig promenad - hemma i Sverige brukar jag snubbla in på Åhléns när jag inte har något bättre för mig, här blir det kristendomens allra heligaste. Udda känsla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback