Gudstjänst

Nu har jag tagit tag i lite socialt liv härnere! Två dagar i rad har jag pratat svenska! Ikväll var jag och besökte STI och gick på en gudstjänst. OK, jag är väl inte överväldigande religiös av mig, men faktiskt var det riktigt trevligt att höra en exegetisk predikan. Tänkvärt och lärorikt! Men ändå, predikan i all ära, trevligast var det att träffa lite svenskar. Prata svenska och diskutera allehanda "svenska" ärenden; hur det är att gå och söka visum, hur valet hemma i Sverige kommer att gå, hur man lär sig arabiska... osv. Kanske blir detta lite av en återkommande sak. Varannan lördagkväll är lämplig religionsdos även för en sekulariserad agnostiker som jag. Speciellt som det förekommer kyrkkaffe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback