Väskan packad

Nu börjar detta kännas igen. Väskan står packad i hallen och jag funderar på vad jag har glömt denna gång... Passet, biljetten och börsen är med. Lägenhetsnycklarna och adaptrarna likaså...

Imorgon stundar hufvudstaden och sedan vidare till Ben G och Jerusalem. Jag är lite ambivalent. Å ena sidan ska det bli skönt att slippa regn och rusk ett tag. Å andra sidan kan det vara svalt och skönt med regn och rusk. Men jag är less på att bara gå och dra, ska bli skönt att börja jobba igen!

Sommaren har varit bra. Tre surströmmingsätningar, fem seglatser (kunde varit fler), tre busskörningar och två ridturer (även dessa kunde ha fått varit fler). Lägger man till en kanske såld lägenhet, en kanske såld segelbåt och en nästan köpt stuga så får man en spännande och varierad semester med mycket att prata om och ta beslut på.

På programmet närmaste tiden är planeringar för grupper som ska komma och en intensivkurs i arabiska. Arabiskan startar i övermorgon, så det blir Jalla Jalla från Ben G till kursen. Inshallah har jag ork när jag kommer fram!

Nästa blogg i Jerusalem!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej Maria har just börja lära mig alfabetet oj oj det är ju jättesvårt! vi får skicka tips åt varandra kram Ida

2006-09-04 @ 18:16:05
Postat av: Maria

Hej Ida!
Jo, visst är alfabetet SVÅRT!!! Jag nöter med en språkkurs på CD-rom "The Rosetta stone" Typ det visas en bild och sägs nånting, sedan har man fyra alternativ att klicka rätt på. Eftersom man undan för undan börjar klura ut några bokstäver kan man bättre och bättre klura ut hur det sagda ordet ska stavas. Faktiskt riktigt kul! Det finns en demoverson att ladda ner gratis från internet... Sök på "The Rosetta Stone"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback