dagarna efter

Då det intensiva påskfirandet stannade upp blev det tomt. Jag satt och hängde läpp en hel eftermiddag och kväll över att livet var trist, att jag var ensam, att det är långt till Sverige osv. Som en baksmälla efter påskfirandet ungefär. Plötsligt fanns där inga mystiska liturgier att gå till eller mirakler att förbryllas över... Allt ljud jag hör nu är gatsoparbilen som kör runt...

Mina två chefer kom igår och vi fikade, åt en långmiddag, kikade på lägenheten och pratade. Det var jättetrevligt! Lägenheten fick tummen upp, speciellt takterassen. Kommentar: "Är du säker på att det inte är hela kvarterets balkong?"

Nu ska jag he mig iväg till banken och betala räkningar innan det blir tjockt med folk där. Sedan stundar utvecklingssamtal och annat. Funderar skarpt på att städa skrivbordet också innan cheferna kan släppas in på arbetsrummet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback