Fredag

Snart helg!
EN enda natt kvar i Beit Hanina, sedan går flyttlasset imorgon. Jag gruvar mig för allt löst jox som ska ner i kartonger och sedan upp ur kartongerna igen. Men när jag väl sitter imorgonkväll på terrassen med en kopp thé kommer jag inte att ångra mig!

Igår var jag och cheferna och lyxade lite på American Colony. Först bookshoppen sedan en öl och en smörgås. Inte helt fel alls! Inhandlade "Yalla NIhki Arabic 2", The Iron Wall, CD, One State Solution och ett häfte som hjälper en att komma igång att skriva arabiska också (har hittills bara fokuserat på att prata). YNA-2-boken var kanonbra! Ungefär som en vanlig textbok i skolan, ett stycke, sedan lite glosor och några övningar. Kom genast igång med första kapitlet. Ska försöka ta tag i språket lite mer nu (igen). Vill ju kunna ha med mig ett nytt språk när jag sedan kommer hem för gott... Men redan nu har Arabiskan gått om både min högstadietyska och min gymnasiespanska! Dock är det fortfarande mest passivt ordförråd som jag har, men det börjar lossna lite att få fram rätt ord i rätt stund nu... Inshalla....

Kommentarer
Postat av: Carin Fröjd

Hej Maria! Carin här från studiegruppen som var nere i februari under sportlovet med Tord! Hoppas verkligen du har det bra med din nya lägenhet och allt, låter ju helt enkelt toppen! :) Jätte kul med din blogg här som nu ligger på mina favoriter och skall följas noggrant!

Kul att höra om dina språkframgångar. :D Har valt arabiska som andrahandsval i individuella valet inför nästa termin, sen får vi väl se hur det går. :) Saknar värmen, stämningen, bazarerna och alla fantastiska människor vi fick äran att möta. Tack så otroligt mycket för hjälpen och att du haltade omkring med oss! :D (Hoppas det är bra med knät nu och att du slipper för mycket krångel i checkpointarna). Resan var helt klart en av de bästa grejerna jag gjort i mitt liv! Hälsa Hania och alla andra! Ayman var jätte söt i face2face projektet! ;D Ha det bra och kämpa på, både med kvitton och fler studiegrupper. ;) Hjärtliga vår-varma hälsningar från Sverige! ///Carin

2007-04-13 @ 22:01:32
Postat av: Anonym

åååå vad duktig du är! plugga på hej och hå Arabiska som är så enkelt, det är ju ingen konst att skriva lite krumelurer! ööö eller inte! jag avundas din drivkraft! Mysigt med en ny lägenhet! Ta hand om dig kram Ida

2007-04-14 @ 12:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback