Lurad!

Klockan är inte mycket och jag har redan hunnit blivit grundlurad på drygt 100 shekel! Nu är jag ARG! Jag stod och väntade länge vid Abu Dis på bussen. Ingen buss kom på den tid jag stod där. En taxi kom och tutade på mig. Ja, vad fasen tänkte jag. Det är kanske mindre bussar på lördagar. Kanske några inspireras av att västra Jerusalems bussar står stilla idag på Shabbatten och väljer att ta sovmorgon? Jag hoppade in i taxin och sa jag ville till Bab el Khalil (Jaffagate). Väl framme i Jaffagate ville han ha hutlösa 35 shekel för denna färd. Här får jag faktiskt skylla mig själv som inte gjort upp om priset innan, jaja. Jag vet. Korkat! Kanske på grund av denna korkade handling och på grund av att jag inte hade växel (bara hundrasheklar) såg denne man sin chans att lura åt sig en hundring. Han påstod att när han letade växel så fick jag tillbaka hundralappen. Jag mindes inte. Han blev sur. Jag blev arg. Det slutade med att jag gav mig. Vilket gör att jag nu i efterhand är ännu surare. Mest på mig själv...

Sensmoral: Gör ALLTID upp om pris när du åker med någon du inte känner. INNAN! Och ha växelpengar i börsen. ALLTID! Eller vänta längre på bussen. Den kommer så småningom! Under taxiresan mötte vi TRE bussar på väg till Abu Dis!

Kommentarer
Postat av: Morbrorn

Nu undrar man ju hur taxichaffisen formulerar sig i sin blogg. Kanske så här: "Idag lyckades jag lura en blåögd europe igen. Som alltid har de stora sedlar och jag har ju aldrig någon växel synlig. Hihi. Oj, vad hon var sur och jag spelade ännu mera sur..."

2007-04-22 @ 10:46:51
Postat av: Ryan

Hoppas han får dålig karma för det här! Tjuven!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback